اطلاعات اسم دانیار

جنسیت پسر
نام به انگلیسی danyar
تلفظ نام به انگلیسی /dānyār/
تلفظ به فارسی دانیار
افراد دارای این نام 3,096
ابجد 266
ریشه نام فارسی , کردی


ریشه اسم دانیار
همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام دانیار فارسی , کردی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " دانیار " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام دانیار به صورت “ /dānyār/  "  رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام دانیار بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام دانیار

 
معنی اسم دانیار در فرهنگ اسم ها:
در کردی به معنی بخشنده و یار دانا است.
 
معنی اسم دانیار در فرهنگ فارسی:
معنی: دارنده ی دانش و آگاهی، [ ( دان ( بن مضارع ) = دانستن ) ( به مجاز ) آگاهی و دانش، یار ( پسوند دارندگی ) ]، ( به مجاز ) آگاه و دانشیار
 
معنی اسم دانیار در ثبت احوال:
[(دان (بن مضارع)= دانستن) (به مجاز) آگاهی و دانش + یار (پسوند دارندگی)] ۱- دارنده ی دانش و آگاهی؛ ۲- (به مجاز) آگاه و دانشیار.
 

حروف ابجد نام دانیار

ابجد نام دانیار شامل عدد " 266 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 26 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 14 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «دانیار»

دانیال
کوهیار
وانیار
دانا
زانیار
مانیار
مازیار
شهریار
جبار
دادار
مهیار
سامیار
ستار
یزدان یار
دیار
یاشار
عمار
ژیوار
الیار
خدایار
 

نام های هم آوا دختر با اسم «دانیار»

دانیا
فرنیار
نکویار
روژیار
شادان
دانیا
ناردانه
ماندانا
درنا
دنیا
 

خصوصیات کلی اسم دانیار

رنگ نام دانیار آبی می باشد. افراد دارای این نام بسیار شگفت انگیز برای ایجاد یک زندگی مشترک هستند. به خاطر دیدی که این اشخاص به زندگی، توانایی ها و استعداد های  خود دارند میتوانند به بهترین شکل ممکن سختی ها و مشکلات را پشت سر گذاشته و در راه رسیدن به موفقیت های بالاتر گام بردارند. همین امر و اعتقاد موجب شده است که این افراد دارای شخصیت کاملا بی تعارفی باشند. یکی دیگر از خصوصیات این اشخاص قدرت بالای آنها در تحلیل مسائل متعدد می باشد که سبب شده که دیگران به سمت آنها جذب شوند و از کمک های آنها برای قرار گرفتن در راه درست و صحیح بهره ببرند. آبی رنگ آسمان بی انتها می باشد که موجب بی انتها شدن سعی و تلاش و اعتقاد این افراد برای دسترسی به موفقیت ها و اهداف شده است.


منبع: راسخون